Perşembe, Nisan 19, 2007

Sen beni görünce mutlu mu sandin

"Annem beyaz mobilya isterdi hep, onun icin yatak odasi takimimi beyaz aldim" demisti, bir yil önce annesinin cenazesinde, annesinden geri kalan anilari yari bilincsiz anlatirken.
Annesinin, anneannesinin cenazesinde benzer bir halde dedikleri geldi aklima "ahh, annem bana cok düskün degildi ama ben simdi cok garip kaldim"

Annesi hakkinda ne diger kardesleri ne de anneannesi pek bir sey bilmezdi. Bildiklerine de inanmazlardi. Nasil yasardi, yasami hakkinda anlattiklari dogru muydu, 18 yasinda evlendirildigi 9 cocuklu (yarisi kendisinden büyüktü bu cocuklarin ve kendisinin de 2 kizi olacakti bu evlilikten) adamla rahat miydi gercekten de? Babasinin istegiyle gündeme gelen bu evlilige karsi cikisi, sonra birden evlilige razi olusu, hatta babasinin israrina ragmen vazgecmeyisinin nedenini bile bilmezlerdi. Kimbilir ne kirginliklar, umutsuzluklar sebep olmustu bu razi olusa.

Herkes onun, beyaz mobilya seven annesine kizardi. Niye dogrulari anlatmiyordu kardeslerine ya da annesine, niye hep o bes para etmez kocasini, üvey cocuklarini savunup, onlari övüp duruyordu?

Bir defa beni aramisti annesi. Yeni tasindigim evin telefonunu nereden bulmustu bilmiyorum. Demek ki annemden almisti bir ara, beni aramak icin. "annene ulasamiyorum, biriyle konusamazsam deli olacagim, beni kurtarsinlar artik" diye baslamisti aglayarak anlatmaya. Ev kalabalikti, gelen telefon sasirticiydi. Sacma sapan cümlelerle sakinlestirmeye calistim onu. Telefonu kapatir kapatmaz annemi cep telefonundan aradim, anlattim, aglamaya basladi o da.

Evet, artik gercekleri anlatiyordu bize. Hepimizin bekledigi buydu sanki. Agirlasmis bir seker hastaligi, iyilesmeyen ayak yaralari, artik görmeyen gözler ve son günlerinde kapanan bilinc bekliyordu bizi bir de.

4 yorum:

Açalya dedi ki...

offf, agladim valla...kim bu kadin? Neset Ertas'la bir ilgisi var mi? ben annemi ozledim.

Sebnem'den dedi ki...

AÇALYA GİBİ BEN DE MERAK ETTİM.KİM BU KADIN?DİYE..VE DEMİNDEN BERİ TEKRAR TEKRAR OKUYORUM,GÖZLERİM DOLUYOR.KİMİ İNSANLAR ÇİLE ÇEKMEYE GELİRMİŞ DÜNYAYA,KİMİLERİ SEFA SÜRMEYE.AKŞAM EVE GİDİNCE ANNEANNEME SIMSIKI SARILMAYI DÜŞÜNÜYORUM.O'NU BU ARALAR ÇOK İHMAL ETTİM:(YAZIK O 93 YAŞINDA SAVUNMAMIZ TATLI BİR YAŞLI KADIN..SEVİYORUM:))HEP O VARDI YANIMIZDA.O GİDERSE BİZ NE YAPARIZ.:((

gaykedi dedi ki...

aman tanrım türk filmi gibi yaa :(

teyzenteyfik dedi ki...

Acalya,
aglama :(
Benim cok yakinim.

Sebnem,
Evet, bosa gecen, cile cekmekle dolan bir ömür gecirdi.
:(

Gaykedi,
E cok da uydurma degilmis desene türk filmleri.
:(