Cuma, Mart 09, 2007

Yalnız sana değil mahledeki arkadaşına kurban

Mesela oglumun adini Ilyas, kiziminkini Meryem koyacagim desem, duyan biraz yadirgar, daha iyi bir sey bulamadin mi der degil mi? Tazecik, cool isimler dururken bunlar da nereden cikti diye. Neden artik hic kimse cok sevdigi dostunun, arkadasinin, kardesinin adini koymuyor cocuguna. Adi gibi huyu da ona ceksin diyecegi kimse yok mu anne babalarin etrafinda? Birinin ismini bir digerine, yeni gelene aktarmak bence cok güzel bir durum. Hem öncekinin gelecegi uzar hem de yeni gelenin gecmisi.

27 yorum:

Adsız dedi ki...

-merhaba yavrum ,ismin ne?
-memet ömer ali
-kardeşinin?
-melek ayşe perihan teyzenteyfik
-?

böyle bir ihtimalde var tabii bu durumda.ya da daha çok kardeş.

Fulya dedi ki...

Teyzen.T Ben istedim babannemin adini koymak kizima,huyundan, cok sevgimden. Ama cok kotu bir ismi vardi iyiki ona babaanne diyordum ben. Huriye idi ismi:(((

ciceklibahce dedi ki...

Benim oğlumun 2 ismi var. Biri kullandığımız ve bizim çok sevdiğimiz isim olan ilk ismi diğeri kayınpederimin ismi. Kayınpederim hayatta gördüğüm en zeki ve en iyi insanlardan biri oğlumun ona benzemesini çok isterim ismini koyarkende açıkcası bunuda düşünerek koyduk.
Benim ismimde farklı olsun diye kimsede olmayan bir isim ve ben hayatım boyunca çok çektim herkes yanlı anlıyor!!
İsim koymak gerçekten zor iş! İyi karar vermek lazım.
Bu arada sobelendin:))

Adsız dedi ki...

Oğluma Ada ismini ben verdim; kendiyle yetinen biri olsun diye. Arçil ismini babası verdi, Gürcü olduğunu unutmasın, diye. Hamdi ismini Büyükbaba verdi, arkasında kocaman bir tarih olsun, kendi de hep hatırlansın, diye. Soyadı ile birlikte gayet müzikal bir isim oldu. Şarkı söyler gibi:)

Babası bir şeyi isterken tüm ruhunu, sevincini, çocuksu inadını koyardı ortaya; Arçil dışında başka bir isimle seslenmek aklımıza bile gelmedi:)

Sebnem'den dedi ki...

ben çocukken oğlum olursa ismi ares olsun kızım olursa paris diye tutturmuştum..biri dua etti galiba.evlenemedim hala..ama o kadar güzel isimler var ki...mesela piraye.mesela ilber..mesela latife..mesela behiç..unutmamak lazım bunları..haklısın..

Secil Y. dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Secil Y. dedi ki...

yukarıda ki benim.adımı unutmusum alısamadım daha anonymous olmamaya.fikrin çok hoş.senin ne güzel bir kalbin var böyle isimlere tadını versin istiyorsun sevdiklerinin anısı.
ismini yasatıyor cocuklar demişti asliberry.bende hep oglum olsun adı da yaman olsun isterdim.sonra tuttum soyadında yaman adı gecen bir adamı sevdim.çok yamanlı olacak ismi diye düşünüyorum şimdi.aslında bunların hepsini boşuna düşünüyorum çünki ortada bebek falan yok.hem zaten daha önce kavuşmak gerek.olsun düşünüyorum hoşuma gidiyor.
çok sıkılıyorum galiba.kendimi takılıp kalmiş gibi hissettim yine.odağını değişteremeyen göz gibi.neyse,sevgiler benden sana.umarım herşey yolunda gitmektedir orda.

Adsız dedi ki...

Ben de eski moda isimleri seviyorum. Piraye. Namik. Sivezat. Birkac cok sevdigim erkek adi var da, simdi hatirlayamadim sabah sabah.Bir suru guzel isim var. Simdi cocuklara, ozellikle oglanlara semsert isimler veriyorlar. Sosyolojik- psikolojik bir sebebi olsa gerek.

Benim oglusumun adi, malum Anadolu'dan geliyor. Anatolia, Yunanca dogudaki yer demek. Anatol dogulu demek. Orta ismi Injera. Etiyopyanin ekmegi.

www.elifsavas.com/blog

Adsız dedi ki...

Favorim Ali ile Ayşe. Ama kızımla oğlumun adını ne sen sor ne ben söyliyim:)

teyzenteyfik dedi ki...

Kitty wu,
biraktigin yorumlar icin cok tesekkürler.
Senin kafan biraz dolu sanirim bu siralarda. Asman gereken yollar, cözmen gereken sorunlar var galiba. Ve anladigim kadariyla öyle keyfine kalmis isler de degil bunlar. Benim isler yoluna giriyor yavas yavas seninkiler de en kisa zamanda bu hale gelir umarim.
Almanca aslinda zevkli bir dil ama gercekten zor.
Bu arada aklima geldi internetten online almanca ögrenim siteleri bulmustum bir ara, almanyadaki almanca ders kitaplari hazirlayan bir kac yayin evinin sitesiydi. Testleri cok zevkli oluyordu. Her seviyeye göre de ders gruplari vardi galiba. Eger istersen tekrar bulmaya calisayim o adresleri senin icin?

teyzenteyfik dedi ki...

Fullytopia,
haklisin, cocugu da düsünmek gerek :)
Bu arada benim babaannemin ismi de aynisi ama ben babaannemi hic sevmezdim.
Kizina sevgiler :)

teyzenteyfik dedi ki...

Ciceklibahce,
beni sobeledin ha! :)
Tamam, ilk firsatta kendimce katilacagim oyuna.

Isim koyma konusunda ben de cok zorlanirdim sanirim. O yüzden direkt tandik birinin adini verip kurtulacaksin, cok düsünmeden. Gerci, ortada cocuk yokken böyle konusmak kolay degil mi?
Ogluna sevgiler :)

teyzenteyfik dedi ki...

Endiseli Peri,
Kimsenin gönlü kalmamis sizin isim seciminizde. Herkes diledigi ismi eklemis bakiyorum da cocugun nüfus kagidina.:)
Eminim Arcil isimlerinin hakkini verecek bir insan olacaktir.
Arcil`e sevgiler :)

teyzenteyfik dedi ki...

Sebnem,
evet ya, taa kac yasindan beri düsünür dururuz degil mi, oglum olursa su ismi kizim olursa bu ismi koyacagim diye? Benim favorilere sürekli yeniler eklenip durur.
Ayrica hosgeldin!
Yine gel.

teyzenteyfik dedi ki...

Elif,
sen de su isim olayina epey kafa yormussun anlasilan, karar vermeden önce.

Ama halen kimse "ben arkadasimin ismini koydum" demedi. Demek ki asker arkadasinin ismini ya da ilk görev yaptigi köydeki mesai arkadasinin ismini koyma devri de kapaniyor yavas yavas.
Oglusuna sevgiler:)

teyzenteyfik dedi ki...

Sardunya,
favorilerden cok mu alakasiz cocuklarin isimleri? :)
Ama sayfandan anlasildigi kadariyla bu isi de hakkiyla yapmissindir.
Cocuklara sevgiler. :)

serap dedi ki...

bende babamın ismini koyacagım -ali-hem manevi olarak isme bağlılığım,hem babama olan sevgimi anlatacak isim "ezel ali"
adıyla yaşasın ...tabı bıgun cocugum olursa:))

teyzenteyfik dedi ki...

Serap,
hadi bakalim, hayirlisi :)

Adsız dedi ki...

bizim bir "kiraz" teyzemiz vardi eskiden mahallede. sonra birde "atlas" yengemiz. kalmadi boyle isimler artik. sen ne guzel soylemissin, ismini aldigi insana benzesin diye isim konsa diye. ben gercekten istiyorum eger bir kizim olursa universitedeki cok sevdigim arkadasimin adini vermeyi.

Adsız dedi ki...

ben çocuğumun ismini serin koyacağım kardeşimde derin böylece dere ve damlaya uygun kafiye yapacaz üstelik sevgilimin soyadı subaşı serin subaşı düşünsene ne hoş olurdu içimi ferahlatıyor
gerçi deniz de sevdiğim bir isim tabi sevdiğim bir arkdaşım da aynı zamanda ama ya huyu çekerse :)))

teyzenteyfik dedi ki...

Pelin,
arkadasimin ismini koyacagim diyen ilk kisisin, tebrik ediyorum :)

Anonym Dere,
seni anliyorum, ya cekerse? :)

YesilErik dedi ki...

Biz Erik'le erkek cocuk ismi dusunup bir sey bulamayip sonunda eger bir oglumuz olursa bir gun adini Dozer koymaya karar vermistik :P Ama sevdigimiz birinin adini koymayi dusunmedik sanirim. Bu noktada dusunsek fena olmayabilir :)

Adsız dedi ki...

evet, Işıl koymayı düşünüyorum kızım olursa birgün adını.
:)

asliberry dedi ki...

Merhaba TT, Yaman'ın ilk adı Uğur.
Ablamın ilk adı Uğur olduğu için Yaman'a da Uğur adını koydum. Sonra çok pişman oldum. Yani keşke sadece Yaman veya sadece Uğur koysaydık diye düşündüm. Çift isim kafa karıştırıcı, ileriki yıllarda da sorunlar yaşayacak.
Ben hep şöyle düşündüm, bir çok şair ve yazar 2 isimli, hani şöyle şair ismi gibi olsun falan dedim, oysa sonradan aklım başıma geldi ki çoğu şair/yazar takma isimler kullanıyor. Üstelik Uğur Yaman'da söyleyiş olarak hiçte şairane değil. Sen Yaman'ın isim hikayesini okumuş muydun? Adresini vereyim bir ara oku, çok olaylar olmuştu.
http://asliberry.blogspot.com/2005/12/tepki-doal.html

teyzenteyfik dedi ki...

Yesilerik, merhaba.
dozer mi?! :) kiymayin cocuga.

teyzenteyfik dedi ki...

Pelin, Isil güzel isimmis.

teyzenteyfik dedi ki...

Asli,
TT demek komik geliyor mu sana? Sen hitap edince nedense bana öyle geliyor :)

Yaman`in ismiyle ilgili yaziyi okumustum tabii ki. Senin blogla ilk karsilastigim günlerde tüm arsivini didiklemistim.

Yaman güzel isim.Ilk baslarda garipsemistim aslinda. Hic cocuk adi gibi gelmiyordu bana ama simdi belirgin bir karakterin adi benim aklimda. Öyle havada bir isim degil . Yaman`a baska isim bu kadar uymazdi sanki.

Sevgiler