Pazar, Mart 18, 2007

Elif icin hakkimda bilinmeyenler -Bölüm 2-

-Annem söyler biz tekrarlardik "Allah`im, annemi, babami, kardeslerimi koru, bana zihin acikligi ver"
-Dedem esnerken "Hay Hak" derdi.
-Annem babaannemin yaptiklarini aglayarak anlattiktan sonra yüzünü gökyüzüne cevirip "bendeyse bana ondaysa ona versin" derdi.
-Diger dedem bir yaz günü balkonda oturup yan balkondaki komsumuzun gittikleri bilmem ne hocayi anlatisina küfretmis "bir kadeh rakinizi icin, her dileginiz kabul olur" demisti.
-Ilk defa karabasanlar görmeye basladigimda, annem bilmem kimin hactan getirdigi bakir bir tas bulup getirmisti "bununla su ic, gececekmis" demisti.
Tüm dini egitimim bundan ibaret.

10 yorum:

Açalya dedi ki...

:)) ben de arkasindan ne gelecek bakalim diye okurken, koptum sonundai cumleye, hahahaha. Pazar sabahima kahkahayla basladim, sagolasin.

Fulya dedi ki...

Anne'yle ilgili daha kimbilir daha ne hikayeler vardir sende. Boyle hissettim birden.
Renkli bir karaktere benziyor:))

Unknown dedi ki...

Ayyy, bu Hay Hak lafini galiba benim babaannem soyluyordu! Oyle asina geldi ki kulagima. Ama tam hatirlayamiyorum. :o( Babaannem namaz kilarken sirtina cikip gidikladigimizi hatirliyorum. :o)

www.elifsavas.com/blog

Sebnem'den dedi ki...

BEN DE ANNEANNEM NAMAZ KILARKEN ÖNÜNE GEÇER TAÇIMI ENSEMDEN TAKIP SAÇLARIMI HAVAYA DİKER TINA TURNER TAKLİDİ YAPARDIM:))BİRDE DUALARIMI BİSBİS DİYE EDERDİM..ANNEANNEMİN DİŞLERİ TAKMA OLDUĞUNDAN KADINCAĞIZIN AĞZINDAN DUA EDERKEN HEP BİSBİS ÇIKARDI BEN NE YAPAYIM..

asliberry dedi ki...

TT, (bana da garip geliyor söylemesi)
(T.S.Eliot'u ismine uyarlayasım geliyor)

Demek Hacivat gibi bir deden vardı. Ben Karagözle Hacivat oyunundan hatırlıyorum bu repliği.

Bir de Ece Ayhan'ın Hay Hak diye bir söyleşi kitabı var bende, dur eğer evde bulabilirsem sana bir dahaki gelişinde vereyim.

Adsız dedi ki...

Herhalde herkesin ailede var benzer replikler. Bizimki de(anneannem) bir yere gidene "hadi hayra karşı" derdi. (Çocukken biz de bayıra karşı der, gülerdik arkasından) Allah uzun ömürler versin hepimizinkilere.

teyzenteyfik dedi ki...

Acalya,
demek güldürdüm seni, hem de kahkahalarla, aferin o zaman bana :)
Sevgiler

Fullytopia,
Sorma, annem pek renklidir, eglenceli birisidir. Aklima geldikce anlatirim.

Elif,
bak, tam esnemeye baslarken agiz acilinca haaaay sesi cikar, agzi kapatirken de haaak sesi.:) Hatirladin mi?

Sebnem,
o ne güzel dua etmeymis öyle yahu :) Bis bis bis bis
Bu arada bakiyorum sen de Elif de namaz kilarken epey cektirmissiniz büyüklerinize:)

Asli,
Öyle mi, Hacivat da söylüyor ha bunu? E yakin sayilir dedeme :)
Kitap inceliginle beni mahcup etme Asli. Ama cok cok tesekkür ederim. Merak etmedim degil kitabi.
Sevgiler.

Adacim,
benimkilerden hic biri hayatta degil malesef artik. Belki hayatta olsalar bu kadar sik onlari hatirlamaz ve onlardan bahsetmezdim. belki...
Sizinkilere uzun ömürler diliyorum.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Evet, hatirladim. Hatta denedim ve korkarim unutmayacagim ve bundan sonra yapacagim!!!!

www.elifsavas.com/blog

serap dedi ki...

kadeh rakı olayı tanıdık geldi:))

dini bilgilerimiz yakınmıs:)))

teyzenteyfik dedi ki...

Elif,
aman alistirma agzini, bazen ürkütücü olabilir :)
secgiler.

Serap,
evet, bence de yakin bir gecmisimiz var, önceden anlamsitim zaten ben bunu.
Sana da sevgiler