Cuma, Kasım 16, 2007

Sanci.. Sanci...

Sabah, doktordan eve gelirken sokagimizda cöp arabasini gördüm. Cöpcüler, apartman sakinlerinin geceden arka bahceden sokaga tasidiklari cöp bidonlarini bosaltiyorlardi. Ben evime yaklastikca onlar da bir apartmana dogru yaklasti ve iclerinden birisi bir zile basti. Bir kac saniye sonra "3 cay indir!" dedi adam türkce. Karsidaki de hic sasirmadan, baska bir sey sormadan "tamam" dedi.

Cöpcülerden ikisi türk birisi almandi sanirim. Alman olanin suratinda komik ama keyifli bir duruma dahil olmanin zevki vardi sanki. Ev sahibi türk olanda ise, anlatmayi cok da beceremeyecegim ama cok tanidik, bildik, ya babamizdan ya komsumuz Ali amcadan ya da Hüseyin ögretmenimizden bildigimiz bir hal, tavir vardi. Karisinin arkadaslarina hizmet etmesinin gururu, ikram etmenin keyfi, yorulduk, cayi hakettik fikri,...

Bu sahneden sonra yine aklima Necati Tosuner`in "Sanci.. Sanci..." kitabi geldi. 4 yil önce, Almanya`da, Almanya`yi ilk gördügüm günlerde okumustum bu romani. Almanya`da varolmaya calisan insanlarin, insanlari varetmeye calisan Almanya`nin romani.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok merak ettim ben o kitabi simdi!

Cok guzel anlatmissin, gozumun onunde canlandi. Ustelik de tahliller ne kadar yerinde. Macoluk filan degil, o gurur...

www.elifsavas.com/blog

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Hımm, Elif çok doğru söylemiş; sade ve tam ne söylediysen onu anlatmışsın.
Biraz da Fatih Akın filmi sahnesi gibi.
:)

Adsız dedi ki...

ekmekçi kız için +1
fatih akın dan tanıdığımız o almancı diye tabir ettiğimiz aileler geldi gözümün önüne....


çok duru bir yazı olmuş ellerine sağlık

teyzenteyfik dedi ki...

tesekkürler :)

Bambi dedi ki...

cok guzel anlatmissin boyle boyle biz biraz almanlasiyoruz almanar biraz turklesiyorlar ;)) ikisinin karisimi iyi olurdu herhalde :))

teyzenteyfik dedi ki...

Selam Bambi,
evet, karisim hic fena olmazdi.:)

Hani annenin sana ördügü kar beresi vardi ya, benimannem adresindeki, iste onun aynisindan bana da ördü annem :) Msn den modeli gönderdim ona, o da örmüs. Bakalim bu siralar Almanya`ya gelecek olan bir tanidikla yollayacak bana.:)
Model icin cok tesekkürler, sana da annene de.