Pazar, Mayıs 27, 2007

Yesil daglar menekseli



Ben yine kactim teyzeme geldim. Dedim zaten, ya beni kocaya versin ya da bir kuaförün yanina, okumam ben. Hic hevesim yok. :)

Yesil daglar menekseli diye devam eden bir sarki dinliyorum simdi. Yeni yetme kuzenim gönderdi. Beni daglara cagiriyor sarki. Bizim ailede yaklasik olarak simdi kuzenimin oldugu yaslardaki her gencin duygularini costurur bu sarki.

15 yasinda falandim. Ayni müzikleri dinledigimiz komsumuzun kizinin bir yakini vasitasiyla bir kiz ile tanistirilmistik. Bizi egitmek, yönlendirmek istiyordu. Adi Elif idi kizin. Basi kapali gelirdi bazen eve. Gizlenmek, taninmamak icin yapardi bunu. Biz cin cocuklardik, öyle hemen kendimizi verecek, kaptiracak cocuklar degildik. Isin eglencesindeydik biraz da, her seyle dalga gecebilir, gülebilir bir anda tüm anlamini bosaltabilirdik. Tam dönemimizin bizden beklediklerini yapan cocuklardik iste. Elif`in yine bize kitaplar getirdigi bir günde gizlice cüzdanini karistirmistik. Kimligini merak ediyorduk ve tahmin ettigimiz gibiydi, kimlik ismi farkliydi. Bu cok zorumuza gitti, bize güvenmiyordu, hakliydi belki güvenmemekte ya da bu isler böyle yürürdü ama bizim gururumuzu kirmisti. Görüsmeyi kestik.

Yine ayni arkadaslar, ayni liseye giderdik. Lisemiz ülkücülerle doluydu. Hocalarimiz bunlarin basta gideniydi. Hayir, ramazanda oruc numarasi yapmayi yeni yeni birakmistik, artik büyüktük, yalan söylemek en ezici olaniydi. Ki bu yalana baslamak da cok agrili olmustu. Öyle hikayeler duyardim ki "bizler" hakkinda, cevap vermeye ne gücüm ne terbiyem yeterdi. Ilkokulu yeni bitirmis bir cocuktum bu hikayeleri ilk duydugumda. Neyse. Lisede ülkücü cocuklara asik olup, evde bizi egitmeye calisan Elif ile görüsürdük okul dönüslerinde.

Ayni sehirde universiteye basladim. Iki yil sonra biraktim orayi ama cok agir bir ortam vardi ozamanlar. Fakültenin reisinin eslik etmesiyle kantine iner, ancak öyle karnimi doyurabilirdim ramazanda. Cok samimi bir sinif arkadasimdi reis, cok eglenirdik onunla. Mecbur oldugundan bu ortama dahil olmasi gerektigini söylerdi bana. Sonradan cok sevdigim baska arkadaslarimin evi basilip, küpesi ya da saclari nedeniyle yedikleri dayaklarin altindan onun adi cikacakti. Ramazanda oruc tutmadigi icin öldürülen ögrencinin katilleri de onun en yakin dostlariydi. Belki o da aralarindaydi. Bir kac yil önce evinin kapisina birakilan bir paketi acarken paramparca oldugunu duydum onun. Onun bir bebegi vardi. Cok güldügümüz günlerin fotograflari var bende de.

7 yorum:

endiseliperi dedi ki...

ne tuhaf. ne tuhaf insanlarla çevriliymişsin ve böyle aklı başında biri olmayı başarmışsın. gerçekten cin gibi bir çocukmuşsun. aferin.

şu elif'i anlamadım. yani ailen bir rol modeliniz olsun diye bir kızla mı anlaşmış? yoksa onlar mı teklif etmiş acaba, çocuklarınızı eğitelim filan diye?

aferin gerçekten sana.

sevgilerimle.

teyzenteyfik dedi ki...

endiseli peri,
yok yok, Elif ile komsumuzun kizinin bazi tanidiklari vasitasiyla tanistirildik. Su sekilde ki, bizim egilimlerimizi yönlendirebilsin diye kiza bu görevi vermis ve bize yollamislar diyebiliriz. Yoksa aile falan hic öyle isler cevirir mi? Cevirmeeez.

Benden de sevgiler

figen dedi ki...

şu öğrencilik dönemlerindeki siyasi olaylardan hiç anlamam ve anlayamadım da ve çok şükür hiç birine bulaşmadan mezun olmuştum .ama y.l yaptığım üniversitede tam ülkücülerin mekanıymış(benim okul tam tersiydi) geçende bir kız bahçede arkadaşıyla öpüştü diye dövülmüş.yavaş yavaş eski günlere dönüyorlar ne zaman akıllanacak şu gençlik? sende ucuz kurtulmuşsun....

Elif dedi ki...

Ne zor zamanlar, degil mi? Bizim okulda, malum konservatuvar, boyle siyaset filan konusu olmuyordu. Iyi mi, kotu mu? Tartisilir. Saglikli bir orta yolu yok mu bunun???

www.elifsavas.com/blog

ekmekcikiz dedi ki...

Teyzenciğim,
Sizin zamanların da bizimkilerden geri kalır yanı yokmuş.
Acaba şimdikiler neler yaşıyor?
Aslında, bu gidişle hep birlikte neler yaşayacağız mı demek gerek nedir?
Bugün kötümserim, galiba.

dere dedi ki...

okulla ilgili bu anlattıkların çok acı kötü şeyler ama,
güzel
olan seni bize getirdi bu baskı iyiki tanıştık öptüm

teyzenteyfik dedi ki...

Figen,
üniversitelerde siyaset yapilmasi cok iyi bir sey aslinda. Ama dogru düzgün yapilirsa tabii ki. Bu mümkün mü? degil.

Elif,
bence saglikli bir yolu yok bunun. Hele bizim memlekette hic yok.

Ekmekcikiz,
ben de kötümserim. Iyimser olmak mümkün degil zaten.

Dere,
evet, iyi ki tanistik degil mi? ben de cok öptüm seni. Cicekci kiz :)