Çarşamba, Ocak 13, 2010

Tiyatro

Bugun aksam "Düşüş"u izledik. Nahid Sırrı Örik’in “Sultan Hamid Düşerken” adlı romanından Kemal Bekir’in yazdığı tiyatro oyunu. Guzeldi. Tarihimizin onemli bir donemini oldukca iyi gosteriyordu.

Her tiyatroya gidisimde sasiriyorum, kanli-canli insanlarin karsimda bir oyun sahneliyor olusuna. Bu donemin, bu cagin icinden degil sanki tiyatro. Modern bir tiyatro oyunu bile olsa, ruhu bambaska tiyatronun, cok eskiden kalma bir dunyanin icine girer gibi oluyorum, her defasinda. Ve yine her defasinda kanli-canli insanlarin orada performansini izlemenin bedelinin sinemaya gore ne kadar ucuz oldugunu dusunuyorum. Sinemada cok para kazaniliyor. Anlamsiz yere cok pahali bence biletleri. Haksizlik.

3 yorum:

avaz dedi ki...

Ne kadar ince düşünceli, ne kadar duyarlısınız. S. kardeşimizi kıskanıyoruz :)

teyzenteyfik dedi ki...

avaz,
cok tesekkurler ama S. adina 'disi seni yakar, ici beni' diyorum..:)

Adsız dedi ki...

sinema deyince bir tek avatar, yahşi gibi filmlerin yapımcılarına veya onları gösteren alışveriş merkezi sinemalarına bakma ama. bu işten küçük sinemalar da para yiyor, zeki demirkubuz gibileri de o sayede yeni filmler yapabiliyor.
sinema biletlerinin amerika fiyatlarında olması ama tiyatro biletlerinin kat kat ucuz olması anlamsız tabi ama sinema biletlerinin 10 liranın altına düşmesi de fazla olurdu. bence tiyatronun ucuz olmaması ve ondan iyi para kazanılması gerek.