Salı, Haziran 05, 2007

Ey Sevdigim Sana Sikayetim Var

Baskın Oran bizi de duy!
Boyumuz kisa diye evimizin mutfagindan tut da dersliklerimize kadar ne cileler cekiyoruz biz. Biliyorum, bizim sayimiz cok memlekette . Bu cogunluga ragmen hicbir sey yapilmiyor. Cigligimiz duyulmuyor.

Ilk ergenligimizden beri örselene örselene bu günlere geldik. Bizden sonrakiler cekmesin. Kendi evinin mutfaginda yemek yiyebilmek icin tabak raflarina ziplamaya calisirken oraya buraya carpan dizlerin, gidilen özel bir yemek icin cekilen onca eziyetin, özenin, süsün ardindan sandalyenin yüksekliginden dolayi parmaklarinin ucunu ancak yere degdirerek oturmanin, bazi restorantlarda cocuk sandalyesine oturtulmus gibi bir görüntü vermenin yüregimizde yarattigi aciyi kim kapatacak? Ömür geciyor Baskin bey, gel de iki gününde yüzümüz gülsün bu ömrün.

38 yorum:

Adsız dedi ki...

siz hiç de kısa durmuyorsunuz TT hanım (bana audi'yi değil BB'yi hatırlatıyor bu isim). bana üniversitede kadın sorunları kulübüne girince tepki göstermişti kulüpteki bazı kızlar. onun gibi, kısaların sorunlarını kısalar dillendirsin denebilir.

bu arada bu sorunsalın ilk üstüne gitmesi gereken neredeyse ırkçı bir estetiğe sahip kız popülasyonu.

teyzenteyfik dedi ki...

Simon,
Kisanin az kisasi cok kisasi olmaz. Kisa kisadir ve bu dert hepimizindir. Tarafini sec bu kavgada!
:)

Adsız dedi ki...

söylemimizi değiştirirsek sizin taraftayım TT: bu bir dert değildir. derdi olan, yanlış tercihleri olan insancıklar..

(az kısa çok kısa meselesi değil de ben senin hiç kısa olmadığını sanırdım.)

Adsız dedi ki...

Benden kisa olamazsin. Kimse benden kisa degildir. Bir ilk kocam benden kisaydi, bir de simdilik Anatol. O da iki yilda gecer beni! :oP

www.elifsavas.com/blog

Deniz dedi ki...

Kimse benden cok orselenmis olamaz. Hem kisa hem solagim hem de devler ulkesinde yasiyorum.

Yillardir uzerine gore pantolon bulamayan, tadilatci terzi zengin eden, mutfaginda uzanma taburesi olan (var benim ikea'dan alinma mini bi merdivenim) butun kadinlar, birleselim, meclise gireriz.

Sebnem'den dedi ki...

HADİ YA!!!BEN DE SENELERCE BOYUMU 1.68 CM BİLİYORDUM.GEÇENLERDE 1.64 ÇIKTIM.GERÇEKTEN DALGA GEÇMİYORUM.ŞİMDİ BEN HANGİ SINIFTAYIM..NORMAL EVLERDE HANİ TAVANI ALÇAK EVLERDE,MUTFAKTA BİR ZORLUĞUM YOK,AMA ESKİ YÜKSEK TAVANLI EVLERDE SANDALYE ARAYIP GEZİYORUM..
ACABA ÇATI KATI DAİRELER TÜM EV İÇİ SORUNLARINIZI ÇÖZMEZ Mİ?

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Acaba, uzunların da benzer sorunları olabilir mi?
Hayır, sadece meraktan soruyorum.
Hiç ilgim yok, ne uzun ne de kısa olmakla.

İmza
Sinir Bozucu Ortalamalar'dan Biri

teyzenteyfik dedi ki...

simon kuper,
söylemimizi yanlis anlamissiniz sayin simon!
Dert olan kisalik degil, kisaligimizdan dolayi cektiklerimiz.
Madem bu kadar kisa var, dünyayi biraz da bize göre düzenlesinler. Hem tercih edenimiz de cok ayricana! :)

teyzenteyfik dedi ki...

Elif,
olsun, senden kisa degilimdir belki ama asagi yukari ayni sikintilari yasiyoruz.

Ben bir ara boy seviyemden cok sikilmistim. Ciddi ciddi buna takmistim. Hayir, sorun kisayim, güzel degilim falan tribi degildi. Sürekli o mesafeden bakmaktan sikilmistim. YUkarilardan bakmak sanki daha güzel, daha ferah gibi geliyordu bana. Hele yolda, kalabalik arasinda yürürken cok bunaliyordum.

teyzenteyfik dedi ki...

Deniz,
ne pacasi kisaltilmamis pantolon giyememek ne de ev icinde merdivenle dolasmak, aslinda en aci olani tüm okul hayatim boyunca hep sinifin ön sirasina oturtulmus olmamdir. Ki ben her ders buhar olup ucmayi hayal eden bir cocuktum. Cok cektim cok. Hepimiz cektik!
Artik sesimizi duyurma zamani!

teyzenteyfik dedi ki...

Sebnem,
sen ortadasin. Ama yine de destekcimiz olabilirsin ki bize ilk etapda buldugun cözüm pek hosuma gitmese de(bizi cati katina tiktin hemen beee!!), daha iyi cözümler üretecegine inaniyorum.
:)

teyzenteyfik dedi ki...

Ekmekcikiz,
evet, uzunlarin da kesin benzer sorunlari vardir. Ama onlarin sayisi bizim kadar cok degil. Biz cogunluktayiz. Iktidara gelirsek tabii ki onlar icin de bazi düzenlemeler yapacagiz.

Adsız dedi ki...

evt tt çok dertliyim hele de şu düşük belli pantalonlardan sonra çok dertliyim.
ipe asınca sanki bir karış, yok bu kadar kısa değilim diyorum. ama o benim pantalonum

Adsız dedi ki...

"Hem tercih edenimiz de cok ayricana!":
ben de bunu yazmak istiyordum. sizler cins olarak çok şanslısınız. erkekler boy ayrımı yapmıyor (sanırım çok kısa olanlar dışında). kadınlarsa resmen boy sırasına sokuyorlar, ne kadar reddetseler de bu hep ilk kriterlerden biri. kendilerinden uzun olmak da yetmiyor (herkes elif hanım değil), çook daha uzun olunmasını istiyorlar.

açacağınız kampanya, TT hanım, hemcinslerinizden başlamalı. yazdığınız tüm şikayetler çünkü, bunun yanında devede kulak.

(bir de yukarıda şebnem'in yazdığı durum çok yaygın. daha çok kadınlar kendilerini 5-10 sm. uzun sanıyorlar, tabi daha çok onunki gibi değil, bilerek oluyor bu).

Adsız dedi ki...

Yok, ben hic sikinti yasamiyorum. Herseyden once minyon/ kisa insanlar genc gosterir. Ikincisi, kisa ve zarif olmayanlar, uzun ve zarif olmayanlardan evladir. Kisa ve zarifsen hele, porselen bebek gibi, ne guzel. Ucuncusu, milletin kafasinin ustunu gorup de ne yapayim ben? Detaylar kaybolur, ben asagida mutluyum. Uzun boylu erkek de sevmem. Ne o oyle, kolu bir yerde, bacagi bir yerde!

Ben kisa olmaktan coooook memnunum!

Kisa ve guzel oyle cok kadin var ki! Uzun ve cirkin mi isterdin, kisa ve cirkin mi? Hic olmazsa yuzolcumu az! :oP

www.elifsavas.com/blog

Adsız dedi ki...

ogretmenim beni en arka siraya oturtunca, neden uzunum diye aglamisim ben de birinci siniftayken . sonra uzun olmanin aglanacak bir sey olmadigina dair ikna etmeye calismislar beni.

etrafinizdakilerden uzun olmak da cok eglenceli degil inanin, ki ben cok da uzun sayilmam.(hele amerikada orta boyluyum). tam herkes gibi olup goze batmamak istediginiz zamanlarda habire sivrilir durusunuz. abuk subuk isimler takarlar. bu kadar uzama artik koca bulamayacaksin derler. yani daha buyume caginda kafamiza isliyorlar standardlarin ne olmasi gerektigini.

mutfak dolaplari falan zaten kimsenin anatomisine uygun degil ki. hele o lavabolar, bazilari cok alcak, bazilari cok genis musluga uzanmak zorunda kalirsiniz.insani kambur yapar. boyle dengesiz yerlerde calisan kadina eziyet resmen.

hazir giyim ayri bir mesele. hersey ufak tefek petit hatunlara gore nerdeyse turkiyede. ufak tefek olmanin zorluklarini goz ardi etmiyorum ama bence boyle hatunlarin avantajlari da cok.

"benden uzun olsun" meselesine gelince. az once yanimda calisan arkadasima sordum. ki kendisi 1.75 civari basketbolcu bir hatun. dediki " ben zaten uzunum ve bu hep dikkat cekiyor, bir de yanimdaki adamdan da uzun olursam iyice dikkat ceker". bir de isin sosyal yapilandirilmis durumu var tabi. hep erkegin uzun olmasi gerektigi ogretiliyor. alternatifi cok gorulen bir durum degil. beynimiz buna kurulmus malesef.

birlesme fikri guzel. ben de destek olurum. her eve bir tabure kampayasi baslatilabilir mesela:)
butun kisa boylu arkadaslari oper, selam ederim.

teyzenteyfik dedi ki...

Dere :)
güldürdün beni.
gerci senin pantolonlar enine cok kücük durmuyordur :P

teyzenteyfik dedi ki...

Simon,
insanlarin tercihlerini, ki biz tercih etmeden cok önce önümüze sunulmus tercih kriterlerini degistiremeyiz ilk basta ama kisalarin mutlu mesut yasadigi bir dünya olursa bu yargilar da kendiliginden degisir belki, kimbilir.
bir dokun bin ah isit :)

teyzenteyfik dedi ki...

Elif,
ben de memnunun ya da söyle diyeyim artik kabullendim. Ki benim derdim kisa olmkatan cok uzun yillardir ayni seviyeden bakmaktan bikmakti. Uzun olsam ondan da usanirdim belki de.

teyzenteyfik dedi ki...

Pelin,
"her eve bir tabure kampanyasi baslatilabilir mesela"

Hayir, varolan düzenin bir yaninda yer acilip oraya oturtulmayi istemiyoruz. Tam tersi, yikilsin tabureler kurulsun kisa dolaplar, masalar :)

Secil Y. dedi ki...

Haklisin TeyzenveTeyfik
bende abimlerdeki masada yemek yerken sandalyeme iki üc minderle destek yapiyordum.O kadar da kisa degilimdir diye umut ediyorum (3 minder düsün yani) ama artik tasarlarken kimlerin yemek yiyecegini hayal ettilerse?

Yalniz bu senin fikir kisa ve uzun birlikteliklerini tehlikeye sokabilir.Kisa dolaplar,
kisa masalar,kisa sandalyeler... fazlaca yesermis kardeslerimiz icin pek konforlu olmayacaktir.Bence üzerinde calisilip boya göre ayarlanabilen(elektronik olmasin ama,lütfen) esyalar gelistirsinler.Iste biseler yapsinlar bilemicem artik.Olmuyo böyle.

Secil Y. dedi ki...

TEYZENVETEYFIK demisim.Pardon....

teyzenteyfik dedi ki...

Kitty wu,
tamam, cok haklisin, yuvalari dagitmanin lüzumu yok. Senin dedigin sistem gelsin.
:)

Öykücü dedi ki...

Uzunların işi daha zor.Kısaların çoğunluk olduğu bir ülkede iletişim kurabilmek için eğilmekten kambur olurlar,kendilerinden kısa erkeklerle evlenirler,erkeklerse dans ettikleri kadının kulağına güzel sözler fısıldayamazlar:), salaş yerlerdeki küçük masalara sığamazlar,küçük araba alamazlar(komik oluyor).

Üstelik uzunları "kısalar liderdir,başarılıdır bkz madonna" diye rahatlatan kimse de yoktur.

Hatta Allah boy vermiş kapıp koyvermiş gibi güzide atasözlerimiz de vardır.

Bu noktada uzunlara daha çok acımak lazım gibi:))

teyzenteyfik dedi ki...

Öykücü,
"iletişim kurabilmek için eğilmekten kambur olurlar" kisalarin da boynu agrir ayni pozisyonda.

"dans ettikleri kadının kulağına güzel sözler fısıldayamazlar"
bu noktada da kisalarin öpüsürken boynu agrir :)

"salaş yerlerdeki küçük masalara sığamazlar"
en azindan dolduruyorlar sandalyeyi. Bu konudaki tek avantajimiz uzun yolculuklarda otobüslerdeki iki kisilik koltuklari asagi yukari cift kisilik yatak konforuna dönüstürebilmemiz:)

"Hatta Allah boy vermiş kapıp koyvermiş"
her yerini begendim, azicik boydan kisa. Bunun kadar da yerin dibinde var!

Hepimiz ayniyiz desene :)

Öykücü dedi ki...

TT,

Ben uzun da kısa da değilim.Orta boylu biri olarak kısa olmak daha az kötü gibi geldi.

Bodur tavuk her daim piliçtir de derler:))

Küçük araba ve madonna olayına karşılığın yok.Bu durumda kısalar 3-0 önde:))

Sevgiler..

uykucu dedi ki...

teyzen teyfikim yarama tuz basmışsın bende yıllarca boyumdan çok çektim herkese göre minyatürdüm, çünkü helede zayıf olunca! koluma yaktığım saate bile ayy ne şirin kendi gibi küçük derlerdi uyuz olurdum. şimdi şimdi kafaya takmayı bıraktım(!!) şimdide keşke azıcık daha uzun olsaydım kilolarım fark edilmezdi diyorum ,yani kısa boyun derdi hiç bitmiyor zayıfsan ufacık görünüyorsun azıcık kilo alıncada şişko.nice şişkolar var boyları yüzünden endamlı görünüyorlar .ayrıca halen şu pantolonların boy ölçülü olmaması sinir bozucu sanki herkes selvi boylu, beden ölçüsü gibi boy ölçüsüde yapılsın.ve en önemli konu mutfak ve banyo dolapları hatta lavabolar biraz daha makul ölçülerde yapılsın malum türk milleti olarak kısayız danimarkalıların ölçüsüne göre yapılmazki herşey.bak bir dokun bin ah işit .benimde en nefrat ettiğim türkü 'her yanını beğendim azıcık boydan kısa('bu lafı bana bir erkekte etmişti uzun olsan seninle evlenirdim diye iğrenççç)

Adsız dedi ki...

bence uzunların da sorunları var denmesin. onlar toplumun öykündüğü kesim. işe girişlerde, siyasette, gönül ilişkilerinde hep onlar kayrılıyor, hem de filinta gibi. son birkaç abd başkanı hep ortalamanın üstünde, mankenler, güzellik kraliçeleri hep çok uzun.
(bu arada bence madonna kısalığını saklıyor hep, minik bir araba da komik bir görüntü yaratsa da öncelikle uzunun üstünlüğünü vurguluyor gibi).

figen hanım, size o lafı eden insan gibilerin boynunu vurmalı. bana da bir arkadaşım "birazcık daha uzun olsan süper olurdun sen" demişti bir keresinde. bir başka seferde de bu konudan konuşurken "birçok minyon kız var simon" demişt. üstelik bunu söyleyen benden kısa, orta boy bir kız.

bir yazı için fazla yorum oldu galiba, kusura bakmayasın neyzen.

teyzenteyfik dedi ki...

Öykücü,
Simon son dakikada yedigimiz golleri bildirdi ve uzunlar 5-3 öne gecti.
:)

teyzenteyfik dedi ki...

Figen,
ne serefsizmis o herif ya!
Gerci bu fikrin cok kisinin aklindan gecip de dillendirmedigine de eminim. O biraz edepsiz cesareti göstermis.

teyzenteyfik dedi ki...

Simon,
konu ne kadar uzasa da yeri, hepimizin tepesini attiran, belki de canini yakan bir cok kötü deneyim var bu mevzuyla ilgili. Hem dertlerimizi anlatacagimiz bir platform yaratabildiysem ne mutlu bana :P
O degil de Baskin Bey`e sesimizi duyuramadik galiba :)

Simon, benim cok dersim var :( Ne yapacam ben ya. Cok ders demeyelim de cözülmesi gereken projeler var. Joker hakkimi kullanmak istiyorum ben!

Adsız dedi ki...

eğer hayatı bu irtifadan seyretmekten bıktıysan seni sırtıma koyarım; üstüne de bol bir elbise giyersin; 2.30'luk boyla dolanırsın ortalarda... :)

teyzenteyfik dedi ki...

Rosy,
onun yerine at mi alsak bana?
:)

serap dedi ki...

teyzen;
erkeklerin bir kedi yavrusu gibi besleyip büyütme dürtülerine cevap veren bir bünyeye sahip olmak hoş bişi olsa gerek:))

Secil Y. dedi ki...

Minik kiz, minik kiz söyle bana nerdesin?
dün sabah bekledim oynamaya gelmedin.
Teyzenim,iyisin di mi ve hersey de yolunda?Himm, dersler basladi ve cok da yogun öyle mi?Tamam o zaman.Hayirli basarilar:)
Sevgiler,
merakedenkittywu

teyzenteyfik dedi ki...

Serap,
bilmem ki. Ama ben öyle kedi yavrusu muamelesinden cok da rahatsiz olurum.

Adsız dedi ki...

kedi yavrusu değil, tırnakları olan bir melektir o; kızarsa hemen çırmalar, valla canınızı feci yakar. :)

teyzenteyfik dedi ki...

Evet, cirmalarim. Melek degilim hem ben!